Sunday 22 January 2017

GroVia Hybrid

GroVia Hybrid shell en inleger





Mijn tweede blog gaat over de GroVia hybrid. Het systeem met een overbroekje en de inlegger. Voor mijn test heb ik de 'stay dry' inlegger gebruikt. Deze inlegger is van microvezel, heeft een fleece bovenlaagje en een pul onderlaagje om het broekje droog te houden. De organic cotton inlegger heb ik ook besteld omdat ik deze ook graag wil proberen.




Het systeem is een SIO (snap in one) met knoopjes om de inlegger op z'n plek te houden. De inlegger valt gelijk op dat het niet 1 geheel is maar dat de bovenlaag en de onderlaag alleen aan de boven en onderkant vast zitten. Dit helpt met het snel drogen van de inlegger. Nu zijn de microvezel inleggers van nature al snel droog, maar ik denk dat het voor de organic cotton variant kan helpen. Wel ziet het her in het broekje wat 'rommelig' uit en moet je er voor zorgen dat beiden lagen netjes op elkaar liggen. De inleggers (of 'soakers') komen in 1 maat wat fijn is voor de portomonee. Er zijn wel boosters te krijgen die je er nog op kunt klikken als de inlegger niet meer voldoende is.



Print: Tsja, wat zal ik zeggen. Dit is echt mijn favo printje in m'n stash. Ik kocht hem met een wetbag erbij die ik gebruik voor mijn kolfspullen op het werk. Zo zie ik constant dit vreselijk leuke printje met een kat die op een eenhoorn rijdt. Ik heb ook de auto's en caravans die vind ik ook erg leuk.



Broekje: Wat opvalt aan dit broekje is dat er een 'mesh' of gaaslaagje aan de binnekant zit. Ze adverteren er ook mee dat het hierdoor erg geschikt is als zwemluier. Ik denk alleen zelf dat het chloor niet zo goed is voor de PUL dus ik ben niet van plan hem in het zwembad te gebruiken. Ook zou het mesh laagje ervoor zorgen dat de luier minder warm is omdat de lucht kan circuleren.



Pasvorm: Dit broekje zit echt het mooist op dit moment (4 mnd 7 kilo). Hij sluit overal mooi aan. Ik heb het gevoel dat het een heel elastisch broekje is veel meer dan bijv. Milovia of Best Bottom. Hierdoor denk ik dat hij op veel kindjes erg mooi zal passen. In ben fan van de pasvorm.



Compatibiliteit: Ik gebruikte de GroVia hybrid in het begin met een Buttons inlegger en een booster van Little Lamb. Ik weet niet welke inleggers er nog meer op de knoopjes passen want Buttons past eigenlijk niet (klikt niet vast), dit geldt ook voor Best Bottom. Maar omdat dit een breed broekje is kan er bijna elke inlegger die ik heb in (ook petit lulu of milovia bijv.) Ze klikken alleen niet vast.

Opvallend:  Ik heb nu twee keer een poep-explosie gehad in deze luier. Een keer met een Buttons inlegger en booster van Little Lamb en een keer met de originele inlegger. Beide keren kwam de poep door de naden naar buiten. De eerste keer op de rug en de tweede keer bij de beentjes. De luier sluit zo mooi dat het dus niet naar boven er uit komt maar echt uit de naden :| (dat is dan de weg van de minste weerstand)

No comments:

Post a Comment