Monday 16 January 2017

Best Bottom


Mijn eerste blog gaat gelijk over een voor mij vreemd broekje namelijk een Best Bottom broekje.
Lees hier wat mijn ervaringen met dit broekje/systeem zijn.






Het is een snap in one systeem waarbij een inlegger in het broekje wordt geklikt. Voor deze test heb ik een Best Bottoms inlegger gebruikt van het type 'Stay Dry'. Dit is een maat M omdat ik op een blog las dat het zonde is om van S naar M naar L te moeten gaan en dat je het vaak met M wel red.

Print: Ik kwam dit printje tegen en was gelijk helemaal verkocht. Geen verrassing voor de mensen die mij kennen, ik ben gek van dieren printjes en voornamelijk bosdieren. Hij heet 'The Great Outdoors' is limited edition, en komt in een paarse en oranje variant. Ik heb voor de paarse gekozen omdat ik ook gek ben van de kleur paarse (kortom perfect broekje).




Broekje: Wat me gelijk opvalt is dat er een elastiek in het buikgedeelte zit. Ik ken dit ook van mijn Rumparooz overbroekje. Ik heb volgens mij verder geen broekjes die dit ook hebben.  Het broekje heeft ook dubbele lekgootjes bij de beentjes (dat heb ik verder ook niet in de collectie). Verder heeft het de gebruikelijke knoopjes om de maat in te stellen.



Pasvorm: Wat opviel met dit broekje is dat hij heel laag zit. Ver onder de navel van mijn dochter. De meeste andere broekjes die we hebben sluiten rond/op de navel. Deze zit dus erg laag. Dit maakt het een mooi compact/klein broekje Wat me ook opvalt is dat hij niet heel rekbaar is. Sommige PUL broekjes zijn heel elastisch. Dat heeft dit broekje echt minder. Hij kiert hierdoor een beetje bij het buikje maar zolang dat geen lekkage geeft zou dit geen probleem moeten zijn. Het broekje is ook mooi smal in het kruis. Dit zie je ook aan de inleggers die niet recht zijn maar een beetje 'inlegkruisje vormig'. Al met al past hij erg mooi op mijn spekje van 4 maanden.



Compatibiliteit: Ik vind het altijd interessant te weten of de inleggers ook in andere broekjes passen. Dit knoopje lijktop dat van 'buttons' maar het is het niet helemaal. Het zelfde geldt voor petit lulu SIO. Maar hij klikt wel maar niet muurvast. Vind dit overigens geen probleem. Ik heb hem getest met een Buttons daginlegger (microvezel) inlegger maat  S. Deze gaan hier nog nèt. Als ik ze gebruik boost ik meestal met een little lamb bamboo booster. Maar de inlegger past ook in het broekje. Hij zit minder mooi omdat de inlegger recht is en het broekje erg slank tussen de beentjes zit.





Boven is de inlegger maat M van Best Bottom en beneden is Buttons maat S. Beiden zijn het de stray dry variant dus met een fleece laagje. Deze drogen allebei best snel aan de waslijn. Die van Best Bottom is iets dikker, mogelijk ook omdat het de maat M is ipv de maat S.


Omdat mijn stash erg veel Milovia broekjes met inleggers bevat wilde ik deze er ook in testen. Dat lukt ook wel al moet je op het midden de inlegger er echt even inproppen, ook weer omdat hij smal valt tussen de benen.





Conclusie: Ik vind het een mooi en handig broekje. Ik ben nog wel even benieuwd wat er gaat gebeuren als er een poepexplosie ontstaat (met oog op zo laag zittend broekje..). Voor mij spekje laat hij overigens wel flinke afdrukken achter op haar beentjes dus misschien dat dit vooral een mooi broekje is voor de slankere baby. Al met al zeker niet ontevreden maar ik ren niet gelijk naar de (online)winkel om er veel extra aan te schaffen.






No comments:

Post a Comment